ویژگی های دوربین مداربسته

پس از بررسی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته، نوبت به بررسی سایر ویژگی های این دوربین ها می شود. دوربین ها از نظر لنز به دو دسته تقسیم می شوند که به آن ها لنز ثابت و لنز متغیر می گویند. دوربین با لنز ثابت توانایی تنظیم میدان دید را نداشته و فاصله کانونی آن ثابت است. دوربین هایی که دارای لنز متغییر هستند، قابلیت تنظیم فاصله کانونی و میدان دید را دارند. بعضی از لنز های متغییر، قابلیت زوم نیز دارند.

یکی از فاکتور های تقسیم بندی این دوربین ها قابلیت دید در شب آن ها است. دید در شب می تواند رنگی و سیاه سفید باشد. دید در شب رنگی می تواند تصاویر در نور بسیار کم را نیز ثبت کند. در مکان هایی که نیاز به دقت بسیاری است از دوربین های رنگی استفاده می کنند.دوربین داهوا نیز از این قابلیت برخوردار میباشد.

انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل و بدنه

دوربین های مداربسته dome که به معنی گنبد است، شکلی گنبدی داشته و در محیط های داخلی نصب می شود. بدنه این دوربین ها اغلب از پلاستیک است و زیر سقف نصب می شوند. دوربین های بولت که ظاهری استوانه ای دارند، برای محیط های بیرونی استفاده و زیر سقف و بر روی دیوار نصب می شوند. این دوربین، برای اینکه مناسب محیط های بیرونی باشد، نیاز به بدنه ای مقاوم دارد. وجود پایه در این نوع دوربین باعث دزدیده شدن بیشتر آن ها شده است.

دوربین های مداربسته باکس، نوع دیگری از این دوربین ها هستند که معمولا مکعبی شکل بوده و در موارد صنعتی استفاده می شوند. لنز این دوربین ها به صورت جدا روی آن ها نصب می شود. دوربین های مداربسته گردان، قابلیت چرخش دارند. نصب این دوربین ها مناسب محیط های وسیع است.

گردش این دوربین ها توسط اپراتور انجام می شود. دوربین مدار بسته چشم ماهی نوع دیگری از دوربین است که زاویه دید گسترده ای دارد. انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته، می تواند به شکل و ظاهر های مختلف در بازار موجود باشد. دوربین های مینیاتوری یا مخفی، به علت سایز کوچک به دوربین های مخفی معروف هستند.

نخستین سیستم دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ ساخته شد. اولین رو نمایی از این دوربین ها در اماکن عمومی در سال ۱۹۷۳ اتفاق افتاد. از همان ابتدا از این دوربین ها برای ثبت جرایم خیابانی استفاده می شدند، زیرا این دوربین ها کم هزینه تر از استفاده از نیروی پلیس بودند. از نیمه دوم سال ۱۹۹۰ پلیس ها دوربین های بی شماری را در سطح خیابان ها نصب کردند. علاوه بر امریکا، استفاده از این دوربین ها در انگلستان نیز متداول شد و به تدریج سراسر جهان را در بر گرفت.

منبع: معرفی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد